Google AdWords / Google Ads

Google AdWords, nu kendt som Google Ads, er et af de mest brugte digitale markedsføringsværktøjer – og Googles absolut vigtigste indtægtskilde. Googles annonceringsplatform er primært kendt for deres pay-per-click (PPC) betalingsmodel, som gør, at annoncører kun betaler når de rent faktisk får noget ud det – nemlig en besøgende til deres hjemmeside.

Annoncering på Google har eksisteret helt siden 2000, og er dermed også en af de ældste, og stadigt aktive online marketing muligheder. Måden du kan få vist dine annoncer på bliver opdelt efter flere kategorier. For selv om du nok er mest kendt med annoncerne du ser i søgeresultaterne når du Googler efter diverse ting, så er der mange andre muligheder, herunder bannerannoncering på websites, YouTube i Gmail og mere til.

Søgenetværket

Annoncerne på søgenetværket er dem du kender fra søgemaskinen, som er resultaterne blandt de naturlige/organiske søgeresultater. Her kan der vises 4 tekstannoncer i toppen og 3 i bunden af søgeresultaterne. Derudover kan man også få vist Google Shopping annoncer, som er de annoncer med billeder af produkter, deres pris og lignende, enten som en del af annoncerne i toppen, eller i højre side.
Du skal dog være opmærksom på, at Google ofte tester og ændrer deres layout på søgeresultater og annoncer i deres søgemaskine. Ikke kun med placeringen af de forskellige slags annoncer, men også selve designet af annoncerne. For nyligt gik de fx fra at have 2 linjer til overskrifter til 3, og fra 1 beskrivelseslinje til 2.

Displaynetværket

Når du skal annoncere via Googles Displaynetværk har du i princippet muligheden for, at tage fat i alle de andre annonceringsformer de tilbyder, udover annoncer i søgeresultaterne. Du har med garanti lagt masse til de bannerreklamer der figurerer rundt omkring på internettet når du læser nyheder og lignende. De fleste af disse henter deres bannerreklamer fra netværk som blandt andet Googles, eller et hvor Google også er repræsenteret på via det de kalder AdSense.

Man har en lang række målretningsmuligheder på Displaynetværket, herunder søgeord, placeringer ift. de specifikke websites eller undersider du vil have vist dine reklamer på, emner, demografi etc. Det er også i denne kategori du har muligheden for remarketing (eller retargeting) af dine tidligere besøgende. Fx hvis de har lagt produkter i kurven, men ikke købt, og du fanger dem med dynamisk produkt retargeting.

Udover disse former for mere eller mindre klassiske bannerreklamer, så kan du også annoncere på YouTube, reklamere for din app på Google Play, samt annoncere direkte i dine kunders indbakke med Gmail Sponsored Promotions.

Læs mine indlæg om Google Ads

Herunder kan du læse alle mine indlæg der handler om AdWords (Google Ads). Men hvis du starter helt fra bunden kan det være et bedre sted at starte er med mit kursus. Alternativt kan du overveje min fulde samling af indhold i min e-bog, som blot kræver en tilmelding til mit nyhedsbrev. Er du helt ny på området er du måske interesseret i en Google Ads rabatkode hvor Google giver dig et startbudget på deres regning.

Affiliate arbitrage mulighed med PPC

Affiliate arbitrage mulighed med PPC

Affiliate arbitrage mulighed med PPC Teorien om arbitrage er et ønskescenarie for de fleste forretningsmennesker, og dette gælder da specielt også for de der beskæftiger sig med affiliate marketing. Hvad hvis det rent faktisk var muligt,...

læs mere
Fordele og ulemper ved SEO

Fordele og ulemper ved SEO

Fordele og ulemper ved SEO SEO, eller søgemaskineoptimering om man vil, er et af de mest omtalte metoder til digital markedsføring i øjeblikket, og det som de fleste snakker om når de skal snakke om at drive forretning online. Dette har...

læs mere
Fordele og ulemper ved AdWords

Fordele og ulemper ved AdWords

Fordele og ulemper ved AdWords Nu er jeg efterhånden blevet stillet spørgsmålet om hvilke fordele og ulemper der er ved Google AdWords flere gange - og det er derfor blevet tid til at svare på det i form af dette blogindlæg. For selv om...

læs mere
Tag ejerskab på din AdWords konto!

Tag ejerskab på din AdWords konto!

Tag ejerskab på din AdWords konto! Jeg føler mig simpelthen nødsaget til at skrive dette blogindlæg, som et opråb til alle de virksomheder som køber AdWords ydelser, uden selv at eje kontoen, eller have adgang til den. Det er efter min...

læs mere
Byde på konkurrenternes brand med Google AdWords

Byde på konkurrenternes brand med Google AdWords

Byde på konkurrenternes brand med Google AdWords Jeg har efterhånden fået spørgsmålet utallige gange om hvorvidt det er lovligt eller ej at byde på konkurrenternes brand med Google AdWords markedsføring. Og det er der en god grund til, for det er ikke nemt at få...

læs mere
Google AdWords for små & mindre virksomheder

Google AdWords for små & mindre virksomheder

Google AdWords for små & mindre virksomheder Hvis du står i en situation som ejer af eller ansat i en mindre virksomhed, og overvejer om hvorvidt du skal begynde at benytte Google AdWords marketing til at finde flere kunder, så er du bestemt ikke alene. Google har...

læs mere
10 råd til hurtig AdWords optimering

10 råd til hurtig AdWords optimering

10 råd til hurtig AdWords optimering Det første jeg gør når jeg kigger på en Google AdWords konto for første gang, er at gennemgå det jeg vil kalde “Quick Wins” eller “Quick Fixes”, eller på dansk udtrykt som de lavthængende frugter. Der er ofte en masse...

læs mere
Fordele og ulemper ved Bid Management software

Fordele og ulemper ved Bid Management software

Fordele og ulemper ved Bid Management software Når man op i en vis størrelse af AdWords konto kan det hurtigt virke helt uoverskueligt at skulle foretage budjusteringer. Og eftersom økonomien for denne form for online marketing er eksploderet en hel del de...

læs mere

[rating_form id=”1″]

SKAL JEG HJÆLPE DIG?

Anton Hoelstad
Specialist i Google Ads

Telefon:
+45 40 78 13 58

E-mail:
mail@antonhoelstad.dk

Kontakt mig her