Google Crawl Budget

Sådan arbejder du med din hjemmesides crawl budget

Har du svært ved at få dine sider helt til tops i søgeresultaterne eller er der sider eller dele af hjemmesiden, som Google slet ikke vil indeksere? Så har du sandsynligvis ramt det crawl budget, som Google har tildelt jeres hjemmeside. Hvordan du udnytter jeres sides crawl budget bedre, giver Sasa Kovacevic fra Obsidian Digital nogle ideer til i denne artikel. Jeg overlader hermed ordet!

Hvis du ikke allerede vidste det, kommer det måske som noget af en overraskelse. Google har simpelthen ikke ressourcer nok til at få indekseret alle de sider, der findes på nettets største hjemmesider. Så på de helt store hjemmesider er det kun de mest populære sider og de dele af hjemmesiden, som Google vurderer, er mest vigtig, der bliver indekseret.  Læs mere

AdWords for nærrigrøve - optimale resultater med minimale budgetter

AdWords for nærrigrøve – optimale resultater med minimale budgetter

Denne guide er for dig som gerne vil teste, om Google AdWords er en marketingkanal der kan fungere for din virksomhed. Er du ejer af en mindre virksomhed, fx en webshop, eller arbejder du med affiliate markedsføring, er denne guide som skræddersyet for dig.

Som udgangspunkt bør de fleste kunne bruge AdWords til skabe profitabel trafik, men der vil være tilfælde hvor det kan være svært, eller hvor mængden af profitabel trafik man kan købe sig til vil være begrænset.

Med denne guide er du godt rustet til selv at finde ud af om hvorvidt købt trafik fra søgemaskiner kan fungere for dig og din virksomhed. Nå, ikke mere snik-snak. Lad os gå til det vigtige – dét du er kommet for at læse om.  Læs mere

AdWords og SEO - Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Det behøver bestemt ikke være et spørgsmål man skal vælge SEO eller AdWords når der skal prioriteres ift. tid og marketingbudgetter. Der er flere synergier mellem de to forskellige kanaler og dertilhørende aktiviteter man med fordel kan gøre brug af, i stedet for at skulle vælge en frem for den anden. Jeg vil i dette indlæg vise dig hvilke værktøjer du kan benytte til SEO fra dit arbejde med Google AdWords.
Læs mere

Google fjerner annoncerne i højre side – Hvad er konsekvensen?

Du har nok som de fleste allerede langt mærke til det. Google har eksperimenteret med udseendet af søgeresultaterne endnu engang – og denne gang har de fjernet annoncerne til højre og ikke mindst tilføjet en ekstra annonce i toppen. I AdWords universet regnes det her for en stor opdatering – og jeg tager i dette blogindlæg et nærmere kig på hvad denne ændring betyder for annoncørerne.
Læs mere

Sådan udnytter jeg mit Marketers medlemskab maksimalt

Sådan udnytter jeg mit Marketers medlemskab maksimalt

Jeg gør mig umage for ikke at betale for månedlige medlemskaber, hvor jeg ikke er sikker på, at jeg får mere ud af det end det koster mig. Hvert år sørger jeg for, at gennemgå mine medlemskaber af enhver art, og hvis jeg kan konstatere, at de ikke er pengene værd, så opsiger jeg dem. Mange af dem er faldet fra ved denne metode – men der er en vigtig undtagelse.  Læs mere

Vælg navn til din virksomhed med omhu

Vælg navn til din virksomhed med omhu

Mange iværksættere har stået overfor problemstillingen ift. at skulle finde et navn til sin virksomhed. Jeg husker tydeligt at jeg selv har stået i den situation, mere end én gang – og det er noget jeg personligt har investeret mange timers tanker og overvejelser i, for at finde frem til “det perfekte navn” til min virksomhed. Her får du mine bedste råd til når du skal vælge virksomhedsnavn, så du undgår fejltagelser, og vælger rigtigt første gang.  Læs mere

Avanceret DSA kampagne - udnyt dine muligheder

Avanceret DSA kampagne – udnyt dine muligheder

Det er blevet tid til at vise dig hvordan du laver en avanceret DSA kampagne. Det er en metode jeg selv har haft stor succes med at bruge, som hjælper dig med at øge din Quality Score og dermed sænke dine klikpriser, så du får mere for pengene. Det har jeg også skrevet om før hvordan man kan gøre for alle sine kampagner i AdWords. Men nu er det blevet tid til at se lidt nærmere på hvordan man kan optimere sin DSA kampagne – og lad os starte med at kigge på hvad det er, og hvordan det bruges.  Læs mere

Structured Snippets - Googles nye AdWords extension

Structured Snippets – Googles nye AdWords extension

Det er altid spændende når Google kommer med nye tiltag til AdWords – og tilføjelsen af structured snippets som extension (eller udvidelse hvis du bruger AdWords på dansk) er bestemt ingen undtagelse. Men hvad kan du bruge structured snippets til, og hvordan sætter man det op? Det kommer jeg alt sammen ind på i dette indlæg.  Læs mere

Lynhurtig Google indeksering af dit website

Lynhurtig Google indeksering af dit website

Når man har brugt meget tid på at skrive noget nyt genialt indhold, som man bare vil have verden skal se – og gerne så hurtigt som muligt, så er det vigtigt at Google hurtigt opdager siden, og får den inkluderet i deres indeks. På den måde kan andre finde den når de søger efter emnet, og leder efter netop din artikel, guide, infografik – eller hvad det nu måtte være. Men hvordan kan man sætte gang i processen, og sørge for at Google indekserer dit website eller en ny side hurtigt? Det fortæller jeg dig i dette indlæg.  Læs mere