Om Anton Hoelstad

GOOGLE ADS EKSPERT

AI ENTUSIAST & DEL AF FIRE-BEVÆLGELSEN

Mit navn er Anton Hoelstad, og jeg har arbejdet professionelt med online marketing, herunder Google AdWords (i dag kendt som Google Ads), i mere end 15 år. Jeg har en kandidatgrad i Økonomisk Markedsføring fra Copenhagen Business School (CBS), og jeg bruger dagligt min viden, samt flair for tal og regneark når jeg rådgiver virksomheder som Google Ads ekspert.

Jeg har specialiseret mig i digital markedsføring, fordi det er en af de mest vækstende markeder i vor tid, og fordi alt kan måles ned til mindste detalje. Det har virksomheder før den digitale æra aldrig haft mulighed for – og det åbner nogle helt nye og meget interessante døre. Og udviklingen fortsætter derudaf – se bare hvor meget kunstig intelligens (AI) & ChatGPT kan hjælpe os i dag.

Jeg er ærekær omkring mit arbejde, og stræber efter at være den bedste i Danmark når det kommer til mine interesseområder. Jeg går målrettet efter at være den foretrukne Google Ads konsulent, hvilket konstant kræver, at man følger udviklingen i markedet, og løbende lærer og tester nye ting som bliver udviklet af virksomheder som Google.

Jeg har lavet denne blog for at dele mine erfaringer og råd med dig som læser, da jeg efterhånden har set så meget uudnyttet potentiale i online annoncering hos virksomheder. Og dét er en skam. Det er også derfor jeg har skrevet en bog om Google AdWords som du kan hente helt gratis.

VIRKSOMHEDER JEG HAR HJULPET

Ekspertiseområder

  • Google Ads (tidligere kendt som Google AdWords)
  • Display & retargeting bannerannoncering
  • Feed optimering & markedsføring i Google Shopping
  • Video, App og Local Business Ads (i Google Maps)
  • Microsoft Bing Ads
  • SEO & SEM synergi
  • Søgeordsanalyse
  • Automatisering af processer & rapportering

De hurtige facts

  • Arbejder som selvstændig konsulent
  • Arbejdet med online marketing professionelt siden 2011
  • Erfaring fra bureau (ansat & ejer), som in-house specialist & konsulent
  • Cand.merc. i Økonomisk Markedsføring fra CBS
  • Bestået alle relevante Google og Microsoft Bing eksamener
  • Google Partner & Microsoft Bing Ads Accredited Professional
  • Har varetaget marketingbudgetter for flere millioner pr. måned
  • Erfaring fra alle brancher, nationale såvel som internationale kunder

MIN VEJ TIL HVOR JEG ER I DAG

Interessen for online marketing har jeg haft i mange år, men den professionelle del startede i Guava (nu kendt som Netbooster), hvor jeg blev oplært i AdWords og SEO af deres eksperter. Det var også her jeg selv begyndte at specialisere mig, og her jeg tog mine første Google eksamener. Jeg startede i 2011 mens jeg læste min bachelor på CBS, hvor jeg arbejdede med både små og store kunder som KPMG, M1, DFDS Seaways og mange andre.

Senere startede jeg på deltid i Magasin Onlineshop, som efter blot et halvt år blev ændret fra at være et deltidsjob til at være ansat som selvstændig konsulent. Verdens bedste studiejob vil jeg vove at påstå, hvilket jeg besad under resten af min bachelor, samt mens jeg læste og gennemførte kandidaten – og det sluttede ikke der.

Da jeg var ved at færdiggøre min kandidat, stod jeg med overvejelsen om jeg skulle tage et fuldtidsjob, eller forsøge mig 100% som selvstændig SEO specialist & Google AdWords ekspert. Men jeg valgte at starte mit eventyr ud med at få noget erhvervserfaring, og ikke mindst et netværk, så jeg senere kunne springe mere sikkert ud i det uvisse som iværksætter.

Jeg valgte derfor at søge et fuldtidsjob hos Bownty, en mindre startup-virksomhed med store ambitioner og ikke mindst et stort potentiale. De stod og manglede en der kunne være deres Google AdWords & SEO specialist, og jeg fik jobbet en måned inden jeg skulle forsvare min speciale på kandidaten. Her prøvede jeg at sidde på den anden side af bordet og arbejde direkte for en virksomhed, i stedet for at være konsulent i et online marketing bureau, hvilket giver nogle helt andre muligheder for at komme helt i dybden med sit arbejde.

Jeg blev senere headhuntet af Autobutler – en yderst interessant virksomhed, med en ganske imponerende indstilling ift. iværksætteri, store investeringer i bagagen, kæmpe ambitioner, enorme mål og et nærmest uendeligt potentiale. De valgte at ansætte mig som deres Google AdWords specialist, til at varetage deres største marketingkanal, nemlig betalt annoncering i søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo.

Jeg fandt herefter sammen med min tidligere forretningspartner Kasper Rasmussen, og vi stiftede sammen vores digitale marketing bureau under navnet Upjective Digital. Efter at have drevet det sammen i lidt over halvandet år fandt jeg ud af, at det liv som bureauejer vi havde skabt os ikke var helt som jeg havde drømt om. Derfor valgte jeg at sælge mine anparter, og vendte tilbage til livet som lønmodtager. Det var en fantastisk lærerig rejse, hvor vores virksomhed vækstede hastigt i det første år, og teamet voksede fra 2 til 9 mand. Vi fik i den grad knoklet og skabt noget godt sammen, men jeg måtte erkende at det ikke var noget for mig.


Jeg valgte at tage udfordringen op hos Philipson Wine, hvor jeg skulle hjælpe med at få flere danskere til købe deres vin på internettet, både via Google, Facebook, Bing, affiliate og hvilke andre kanaler der end kan bringe flere kunder i butikken. Det var spændende at se, hvad vi i fællesskab kunne få det hele til at blive til, og få Philipson Wine til at blive endnu mere kendt bag den danske befolkning. Men uanset hvor godt et fællesskab vi havde blandt de søde kollegaer, så savnede jeg friheden ved at være selvstændig.

Jeg valgte at gå mine egne veje, for at prøve kræfter af med livet som selvstændig med konsulentopgaver. Jeg hjalp blandt andet virksomheder med at få mere ud af deres digitale marketing budget til Google, Facebook, Amazon og Bing, samt fokusere på egne projekter. 

I 2020 stiftede jeg i fællesskab med mine partnere det digitale bureau 1260. Vi var alle selvstændige konsulenter som valgte at gå sammen, og udbyde alt fra markedsføring til udvikling af digitale projekter. Efter 4 år og 25 ansatte valgte vi at sælge bureauet, og senere at gå hver til sit.

I dag er jeg selvstændig Google Ads konsulent, og arbejder med et udvalg af kunder i flere forskellige brancher og markeder. I Pixelmesh laver jeg også annoncering for virkosmheder som affiliate marketing, altså via en 100% kommissionsmodel (NoCureNoPay).

Du er mere end velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak og en kop kaffe. Jeg sætter pris på at møde mennesker, netværke, og så elsker jeg at hjælpe virksomheder med at øge omsætning og profit via annoncering i søgemaskiner og sociale medier. 

Forfatter

Oplægsholder

Google Ads: 5 smarte måder regneark kan spare dig tig & penge allerede I dag

Podcasts