Vil du gerne lære mere om hvordan du kan få mere ud af en af de mest profitable digitale marketing kanaler, og leder du efter deciderede Google AdWords kurser – så er du kommet til det helt rigtige sted.

Jeg har samlet en liste til dig med information om hver enkelt dansk Google AdWords kursus der findes, plus alt den nødvendige information du skal bruge for at træffe din beslutning. Men først vil jeg lige give dig et par tips til hvordan du vælger det helt rigtige kursus i første omgang.

Google AdWords kursus – Listen over alle danske Google AdWords kurser

Hvad bør et Google AdWords kursus koste?

Det er vel altid et spørgsmål om omkostningen sammenlignet med udbyttet – og det er jo ekstremt svært at vurdere på forhånd. Et gratis AdWords kursus behøver ikke nødvendigvis at være mindre lærerigt kontra et til 5.000 kr. ex moms – men sandsynligheden er der selvfølgelig.

Mit bedste råd er at prøve at høre i sit netværk, eller opsøge anbefalinger fra kursisten ift. værdien af kurset, og så overveje derfra. Alternativt kan det være man kan få en tilfredshedsgaranti som gør det muligt at få pengene tilbage hvis man ender med at synes det ikke var pengene værd.

Man kan også starte ud med at prøve et gratis kursus, og vurdere om det gav stor værdi. Var det ikke tilfældet kan man prøve et af de som koster penge – men gav det nok værdi undgår man selvfølgelig at bruge nogle penge.

Hvilke forskelle er der på Google AdWords kurser?

Der kan være mange forskelle, men de mest interessante for de fleste er ift. kursets varighed – hvor mange dage/timer det drejer sig om, indholdet og modulerne der gennemgås, og ikke mindst hvem det er som skal lære deltagerne op. Specielt sidstnævnte kan have ekstrem stor betydning.

Ét er ift. selve AdWords kundskaberne, og at disse skal være på et meget højt niveau for at kunne være underviser. Men endnu vigtigere er, at underviseren skal have kundskaben at kunne formidle et speciale-emne som Google AdWords nu engang er, på et sprog som er muligt at forstå for mennesker med mindre eller helt uden erfaring. Både under selve undervisningen, men også ved selve sammensætning af kurset.

Illustration, præsentation og konstruktion af AdWords kurser betyder meget ift. hvor nemt det er forstå og huske indholdet – og det er ikke en nem opgave kan jeg sige ud fra egen erfaring med at lave træningsmateriale til ansatte etc.

Jeg har selv trænet flere helt fra bunden, og det er en helt speciel egenskab at kunne forklare disse til tider meget komplicerede områder ift. budgivning, kampagneindstillinger, splittesting etc. Det kommer selvfølgelig også meget an på hvor meget i dybden man går med emnet – men uanset hvad er det ikke alle som besidder egenskaben “at kunne lære fra sig”.