Eftersom markedsføring i søgemaskiner er en forholdsvis ny måde at lave markedsføring på, efterlader det mange med spørgsmål omkring dette online medie. Jeg prøver her at give dig den nødvendige Google AdWords hjælp du behøver, ved at svare på de mest almene spørgsmål jeg får af kunder.
Hvad kan man få ud af det?
Mulighederne er mange, hvis du tænker på at de fleste mennesker bruger Google dagligt, og ikke mindst i Danmark hvor mere end 95% af alle søgninger bliver foretaget fra netop deres søgemaskine. Dine kunder er til stede på Google, og hvis du ikke er der til at lede dem ind på dit website, så mister du med garanti terræn til dine konkurrenter.
Hvad koster det?
Når man spørger til Google AdWords priser spørger man faktisk om to forskellige ting. For én ting er selve annonceringeren som har sin egen pris, men hvis man også skal tilkøbe sig hjælp så er det en helt anden snak. Prisen for selve annonceringen bestemmes ud fra konkurrencen i markedet, og hvor meget man selv er villig til at betale for de klik man køber. Nogle brancher er blevet meget dyre, fordi spillerne i markedet er villig til at betale mange penge for potentielle kunder, og derfor presser prisen op for at ligge højest på Google, og få flest mulige kunder.
At skulle tilkøbe sig hjælp til at opsætte og optimere ens AdWords konto er straks en anden snak. Konsulenter, freelancere og bureauer tager alt mellem 300-2.000 kr. i timen ex moms, og kvaliteten af arbejdet er kan være meget svingende. Fordi der er tale om en specialistbranche er der desværre nogen der udnytter muligheden hvor “den kloge narrer den mindre kloge”, hvor virksomheder bliver snydt. Og så er det en dårlig forretning uanset timeprisen.
Det er derfor vigtigt at du har en god mavefornemmelse med den du vælger til at varetage dit marketingbudget. Kig altid efter gode referencer, og spørg ind til det produkt du køber. Får du nogle gode svar, so du føler dig tryg ved, er det som oftest et godt valg. Når man skal købe en ydelse man ikke selv forstår, er det altid godt at spørge andre om de har gode erfaringer med nogen, eller om de kender nogen der kan hjælpe.
Har du en helt ny AdWords konto skal du kigge efter en Google Ads kupon så du kan få gratis budget sponsoreret af Google. Det gør de til de nye annoncører så de kan komme godt i gang med deres kampagner.
Hvordan fungerer det?
Det spørgsmål jeg bliver stillet oftest går ud på hvad Google AdWords er – naturligt nok. Google AdWords består simpelt forklaret af to auktioner der foregår på samme tid. Den ene er en traditionel version, hvor dit bud, altså hvor meget du er villig til at betale for klik. Den anden er lidt anderledes, og handler om hvor relevant dit website og annonce er for det søgeord du byder på. Det er Googles vigtigste opgave at sikre høj kvalitet til deres brugere, altså relevante søgeresultater, og det belønner de med lavere klikpriser til de bedste annoncører.
Hvordan kan man få mere Google AdWords hjælp?
Jeg arbejder til dagligt som Google AdWords specialist hvor jeg hjælper virksomheder med at få maksimalt ud af deres annoncering på Google. Jeg har skabt store resultater for både store og små forretninger, nationalt og international, og haft ansvar for millioner af kroner i budget. Jeg specialiserer mig i at skabe mest profit muligt for de marketingbudgetter jeg får ansvar for, og det samme kan jeg gøre for din virksomhed. Det er noget jeg blandt andet gør ved brug af regneark og smarte værktøjer som Supermetrics, som kan automatisere og skalere arbejdsprocesser ud over det sædvanlige.
Du er meget velkommen til at kontakte mig så vi kan tage en uforpligtende snak, ved at bruge kontaktsiden som du finder øverst i menuen.
[rating_form id=”1″]
SKAL JEG HJÆLPE DIG?
Anton Hoelstad
Specialist i Google Ads
Telefon:
+45 40 78 13 58
E-mail:
mail@antonhoelstad.dk