Structured Snippets – Googles nye AdWords extension

Amazon annoncering

Det er altid spændende når Google kommer med nye tiltag til AdWords – og tilføjelsen af structured snippets som extension (eller udvidelse hvis du bruger AdWords på dansk) er bestemt ingen undtagelse. Men hvad kan du bruge structured snippets til, og hvordan sætter man det op? Det kommer jeg alt sammen ind på i dette indlæg. 

Hvad er structured snippets og hvordan fungerer de?

Googles structured snippets giver dig muligheden for at vise en ekstra linje med helt op til 10 forskellige værdier opdelt af kommaer. Se billedet herunder med Googles eget eksempel på en annonce hvor man har gjort brug af muligheden for at skrive hvilke specifikke “Styles” af læderstøvler der forhandles i webshoppen.

Men styles er bestemt ikke den eneste version af structured snippets du kan gøre brug af, og i næste punkt herunder kan du se hvilke mange andre muligheder du har for at gøre dine annoncer større. Dog er der én specifik ting du skal være opmærksom på ift. denne udvidelse – nemlig at det i øjeblikket kun er muligt at gøre brug af det på engelsk. Det betyder at du er nødsaget til at være en anelse kreativ (og til tider tålmodig ved at bruge Googles support) for at kunne få dem vist i dine annoncer, der rammer et ikke-engelsktalende marked.

Hvilke former for structured snippets findes der?

Der findes en del forskellige muligheder for structured snippets, og Google tilføjer også løbende flere, som fx her forleden til Black Friday og Cyber Monday hvor man havde muligheden for en “Holiday Header”. Men overordnet set har du følgende muligheder:

  • Amenities – Hotelfaciliteter som fx “Wifi, Pool, Træningscenter”
  • Brands – Mærker som fx “Apple, Samsung, Sony”
  • Courses – Kurser som fx “Digital markedsføring, Social media marketing, E-mail marketing”
  • Degree programs – Uddannelser som fx “International Business”, HR management”, E-business”
  • Destinations – Rejsedestinationer som fx “Rom, London, Berlin”
  • Featured hotels – Fremhævede hoteller som fx “Holiday Inn, Hilton, Radisson”
  • Insurance coverage – Forsikringsdækning som fx “Rejseforsikring, Billeje forsikring, Kasko forsikring”
  • Neighborhoods – Områder, kommuner eller lignende som fx “Frederiksberg, Østerbro, Amager”
  • Service catalog – Services og ydelser som fx “Olieskift, Dækskifte, Undervognsbehandling”
  • Shows – Navne på fx stand-up shows, teaterforestillinger eller lignende
  • Styles – Navne på forskellige stilarter der kan findes inden for produkter som “Cowboy, Khaki, Jogging”
  • Types – Navne på forskellige typer af produkter som fx “T-shirts, Cardigans, Pull-overs”

Hvorfor er det vigtigt at gøre brug af denne udvidelse?

At gøre brug af endnu en extension til dine annoncer er en af de mange måder du få øget din klikrate (CTR) fordi din annonce bliver større, og kan skille sig mere ud fra dine konkurrenters. Dette fører til forbedret Quality Score og lavere klikpriser, og hvem vil ikke gerne have det?

Er du interesseret i at læse mere om hvordan du gør dette, har jeg skrevet en længere guide der hjælper dig til at få billigere klikpriser – læs den her.

Hvordan sætter man structured snippets op?

Det kan godt være lidt besværligt at få sine structured snippets godkendt, specielt hvis du målretter dig et ikke-engelsktalende marked – men det er muligt. Du skal ind i fanen hvor du finder de andre udvidelser under “Extensions”, og klikke på rullemenuen hvor du vælger “Structured snippets extension”.

Herefter trykker du på “+ EXTENSION” for at kunne oprette din første af denne udvidelsestype.

Og herinde vælger du hvilke type “header”, altså de muligheder jeg har nævnt ovenfor, du gerne vil benytte, og skriver de forskellige værdier ind i “Values”-felterne.

Hav tålmodighed – og hvis de ikke bliver godkendt vil jeg foreslå dig, at tage fat i Googles support der kan guide dig til hvordan du kan få løst dit problem. Ellers kan du læse Googles guide til opsætning her. Alternativt har du også muligheden for at deltage i et AdWords kursus.

Har du problemer med at opsætte denne extension til dine annoncer, eller andre kommentarer til emnet – så hold dig endelig ikke tilbage i kommentarerne herunder.

Læs mere om emnet:

[rating_form id=”1″]

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

SKAL JEG HJÆLPE DIG?

Anton Hoelstad
Specialist i Google Ads

Telefon:
+45 40 78 13 58

E-mail:
mail@antonhoelstad.dk

Kontakt mig her