Google Crawl Budget

Sådan arbejder du med din hjemmesides crawl budget

Har du svært ved at få dine sider helt til tops i søgeresultaterne eller er der sider eller dele af hjemmesiden, som Google slet ikke vil indeksere? Så har du sandsynligvis ramt det crawl budget, som Google har tildelt jeres hjemmeside. Hvordan du udnytter jeres sides crawl budget bedre, giver Sasa Kovacevic fra Obsidian Digital […]

AdWords og SEO - Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Det behøver bestemt ikke være et spørgsmål man skal vælge SEO eller AdWords når der skal prioriteres ift. tid og marketingbudgetter. Der er flere synergier mellem de to forskellige kanaler og dertilhørende aktiviteter man med fordel kan gøre brug af, i stedet for at skulle vælge en frem for den anden. Jeg vil i dette […]

Google fjerner annoncerne i højre side – Hvad er konsekvensen?

Du har nok som de fleste allerede langt mærke til det. Google har eksperimenteret med udseendet af søgeresultaterne endnu engang – og denne gang har de fjernet annoncerne til højre og ikke mindst tilføjet en ekstra annonce i toppen. I AdWords universet regnes det her for en stor opdatering – og jeg tager i dette […]

Fordele og ulemper ved SEO

Fordele og ulemper ved SEO

SEO, eller søgemaskineoptimering om man vil, er et af de mest omtalte metoder til digital markedsføring i øjeblikket, og det som de fleste snakker om når de skal snakke om at drive forretning online. Dette har ledt til at jeg som SEO konsulent har fået mange spørgsmål omkring hvad fordelene og ulemperne er ved SEO – […]

SEO-tekster og hvorfor det er en forfærdelig betegnelse

SEO-tekster og hvorfor det er en forfærdelig betegnelse

En betegnelse der bliver brugt ufatteligt meget i øjeblikket er brugen af “SEO-tekster”. Mange virksomheder udbyder deciderede SEO-tekster som værende et produkt som skal hjælpe dig som virksomhed, med at få de bedste placeringer på Google, og komme i toppen når kunderne søger efter det produkt du sælger. Men hvis man tænker lidt over det, […]

SEO eller AdWords - hvad skal man fokusere på først?

SEO eller AdWords – hvad skal man fokusere på først?

Jeg ser ofte nye aktører i online industrien spørge på fx iværksætterforaet Amino om hvad de skal satse på først med et helt nyt website eller webshop – SEO eller AdWords. Og det er der kommet nogle ganske interessante diskussioner ud af, hvilket har ført til dette blogindlæg hvor jeg vil forklare dig hvad jeg […]

Mine 10 bedste råd til at tjene mere på Adsense & Affiliate

Mine 10 bedste råd til at tjene mere på Adsense & Affiliate

Arbejdet med Adsense og affiliate websites har i den grad ændret sig markant de seneste år, og Google har haft en enorm indflydelse på hvor stor succes mange har haft med udarbejdelsen af disse typer af hjemmesider. Det er slet ikke så nemt mere som det var engang, da kravet for kvalitet kun er øget […]

Find dine organiske placeringer internationalt med Googles Ad Preview Tool

Find dine organiske placeringer internationalt med Googles Ad Preview Tool

Du står garanteret i den problemstilling som mange oplever når de starter med SEO, og skal til at finde sine placering på specifikke søgeord og søgefraser. Specielt hvis du står for en international SEO strategi kan det blive svært at finde sine placeringer i andre lande, og følge udviklingen af dit arbejde undervejs for at […]

Forskellene mellem SEM, SEO, PPC & SEA - og hvorfor der opstår forvirring

Forskellene mellem SEM, SEO, PPC & SEA – og hvorfor der opstår forvirring

Jeg har efterhånden hørt flere eksempler på lidt forvirring omkring forskellen på de mange forskellige forkortelser og termer inden for Online Marketing og Google optimering. Det har ført til dette korte, men forklarende blogindlæg, hvor jeg vil vise dig forskellene på begreberne, samt hvorfor denne forvirring er opstået. 

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner - 1 stemme(r), gennemsnit: 5,00 ud af 5


Loading...