AdWords for nærrigrøve - optimale resultater med minimale budgetter

AdWords for nærrigrøve – optimale resultater med minimale budgetter

Denne guide er for dig som gerne vil teste, om Google AdWords er en marketingkanal der kan fungere for din virksomhed. Er du ejer af en mindre virksomhed, fx en webshop, eller arbejder du med affiliate markedsføring, er denne guide som skræddersyet for dig. Som udgangspunkt bør de fleste kunne bruge AdWords til skabe profitabel […]

AdWords og SEO - Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Hvordan AdWords kan hjælpe dig i dit arbejde med SEO

Det behøver bestemt ikke være et spørgsmål man skal vælge SEO eller AdWords når der skal prioriteres ift. tid og marketingbudgetter. Der er flere synergier mellem de to forskellige kanaler og dertilhørende aktiviteter man med fordel kan gøre brug af, i stedet for at skulle vælge en frem for den anden. Jeg vil i dette […]

Google fjerner annoncerne i højre side – Hvad er konsekvensen?

Du har nok som de fleste allerede langt mærke til det. Google har eksperimenteret med udseendet af søgeresultaterne endnu engang – og denne gang har de fjernet annoncerne til højre og ikke mindst tilføjet en ekstra annonce i toppen. I AdWords universet regnes det her for en stor opdatering – og jeg tager i dette […]

SEOranking.io – Det nye danske SEO værktøj

SEOranking.io – Nyt dansk SEO værktøj til rank tracking

Jeg har fået æren af at prøve kræfter med et nyt SEO tool – udviklet af danskere – som vil tage kampen op med andre lignende rank trackere på markedet. Jeg vil i denne artikel gennemgå tool’et og de features der er tilgængelige nu, samt et “sneak peak” på de planlagte tilføjelser til tool’et vi […]

Brug SEO i din markedsføring, eller tab dine kunder

Brug SEO i din markedsføring, eller tab dine kunder

Denne gang er det blevet Dennis Stammerjohan’s tur til at udgive et gæsteindlæg på min blog. Kender du ikke allerede til Dennis kan jeg fortælle dig, at han til dagligt arbejder som Junior SEO konsulent i Waimea, og jævnligt selv blogger på sin blog på stammer.dk om SEO, link building, reputation management etc. Take it […]

Structured Snippets - Googles nye AdWords extension

Structured Snippets – Googles nye AdWords extension

Det er altid spændende når Google kommer med nye tiltag til AdWords – og tilføjelsen af structured snippets som extension (eller udvidelse hvis du bruger AdWords på dansk) er bestemt ingen undtagelse. Men hvad kan du bruge structured snippets til, og hvordan sætter man det op? Det kommer jeg alt sammen ind på i dette […]

Affiliate arbitrage mulighed med PPC

Affiliate arbitrage mulighed med PPC

Teorien om arbitrage er et ønskescenarie for de fleste forretningsmennesker, og dette gælder da specielt også for de der beskæftiger sig med affiliate marketing. Hvad hvis det rent faktisk var muligt, og ikke var meget længere væk end et par timers arbejde? Tænk hvis du kunne købe mere trafik, og jo mere af det, desto […]

Betalingsmodel til AdWords: Hvorfor %-del af spend er bedst

Betalingsmodel til AdWords: Hvorfor %-del af spend er bedst

Jeg har før sagt noget andet, men efter nogle lange aftener og diskussioner med min forretningspartner i Upjective Digital, er vi kommet frem til, at et fee er den ultimative betalingsmodel til AdWords køb og salg som konsulentydelse. Og lad mig vise dig hvorfor. I flere af de større Europæiske lande bruger man en betalingsmodel […]

Fordele og ulemper ved SEO

Fordele og ulemper ved SEO

SEO, eller søgemaskineoptimering om man vil, er et af de mest omtalte metoder til digital markedsføring i øjeblikket, og det som de fleste snakker om når de skal snakke om at drive forretning online. Dette har ledt til at jeg som SEO konsulent har fået mange spørgsmål omkring hvad fordelene og ulemperne er ved SEO – […]

Fordele og ulemper ved AdWords

Fordele og ulemper ved AdWords

Nu er jeg efterhånden blevet stillet spørgsmålet om hvilke fordele og ulemper der er ved Google AdWords flere gange – og det er derfor blevet tid til at svare på det i form af dette blogindlæg. For selv om jeg som Google AdWords konsulent selvfølgelig altid vil tale for at bruge Googles annoncering, pga. de […]

10 inspirerende personer i online industrien

10 inspirerende personer i online industrien

For et godt stykke tid siden så jeg, at en af de nyere ansigter i branchen jeg følger, Tue Lindblad som er manden bag onlinebijobber.dk, delte ros ud til de gavmilde mennesker i online industrien han selv havde fulgt. Den tankegang kan jeg godt lide, og jeg vil derfor nu gerne selv give mine roser ud […]

Tag ejerskab på din AdWords konto!

Tag ejerskab på din AdWords konto!

Jeg føler mig simpelthen nødsaget til at skrive dette blogindlæg, som et opråb til alle de virksomheder som køber AdWords ydelser, uden selv at eje kontoen, eller have adgang til den. Det er efter min mening helt hovedløst, at fastlåse sig hos en AdWords konsulent som påstår at dette er måden man gør det på, […]

Bør man annoncere på sin virksomheds brand navn?

Bør man annoncere på sin virksomheds brand-navn?

Jeg har tidligere skrevet om hvorvidt man bør byde på sine konkurrenters brand med Google AdWords eller Bing Ads, hvilket har ført til spørgsmålet om hvorvidt man bør byde på sin egen virksomheds brand-navn eller ej. Argumentet er, at man jo alligevel vil få de klik igennem de organiske resultater, selv om der ikke bliver […]

AdWords eksperthjælp - hvad er en fair betalingsmodel?

AdWords eksperthjælp – hvad er en fair betalingsmodel?

På det betalte community Marketers.dk havde jeg for noget tid tilbage flere rigtig interessante diskussioner med flere af de andre medlemmer. Emnerne omhandlede spørgsmål om hvorvidt der er nogle betalingsmodeller ift. AdWords eksperthjælp der er mere fair end andre – samt om hvordan forholdet mellem konsulent og kunde bliver bedst muligt. 

Skal man lade Google optimere sin AdWords konto?

Skal man lade Google optimere sin AdWords konto?

De fleste forretningsmænd, specielt i online industrien, er interesseret i at få så stort et udbytte som muligt, ved at bruge så kort tid som muligt. Og dette gælder også for Google annoncering, hvor man har muligheden for at overlade det hele i Googles hænder, og forvente at deres systemer og algoritmer gør deres for, at […]

SEO eller AdWords - hvad skal man fokusere på først?

SEO eller AdWords – hvad skal man fokusere på først?

Jeg ser ofte nye aktører i online industrien spørge på fx iværksætterforaet Amino om hvad de skal satse på først med et helt nyt website eller webshop – SEO eller AdWords. Og det er der kommet nogle ganske interessante diskussioner ud af, hvilket har ført til dette blogindlæg hvor jeg vil forklare dig hvad jeg […]

Forøg din AdWords Quality Score og få mere for dine penge

Forøg din AdWords Quality Score og få mere for dine penge

For en uges tid siden udgav jeg et blogindlæg om hvordan din klikpris udregnes med Google AdWords, og her fandt vi ud af hvor vigtig din Quality Score er for din performance med annoncering på Google. Det har derfor ført til denne artikel hvor jeg fortæller dig hvordan du kan tune og optimere din Quality […]

Guide: Tilføj negative keywords for mere profit med AdWords

Guide: Tilføj negative keywords for mere profit med AdWords

De fleste ved hvor vigtigt det er, men det er desværre ikke alle som laver deres research og optimeringer helt godt nok, når der tales om negative keywords i forbindelse med Google AdWords. Derfor har jeg sammensat denne guide, som gør det nemmere for dig at finde de søgeord du skal ekskludere fra dine kampagner. 

Hvordan du linker AdWords og Analytics sammen

Hvordan du linker AdWords og Analytics sammen

De fleste jeg møder, som for nyligt er begyndt at bruge AdWords, tænker slet ikke på koblingen mellem Google Analytics og AdWords. Nogle tror automatisk at de får alt data ind fra AdWords til deres Analytics-konto, fordi der er tale om to Google produkter som bør tale sammen – men det er desværre ikke tilfældet […]

Byde på konkurrenternes brand med Google AdWords

Byde på konkurrenternes brand med Google AdWords

Jeg har efterhånden fået spørgsmålet utallige gange om hvorvidt det er lovligt eller ej at byde på konkurrenternes brand med Google AdWords markedsføring. Og det er der en god grund til, for det er ikke nemt at få et direkte svar i den sag. Deraf er dette blogindlæg opstået, hvor jeg med min viden og erfaring […]

Split test AdWords annoncer - og gør det rigtigt

Split test AdWords annoncer – og gør det rigtigt

Mange taler om splittests, men meget få udøver det rent faktisk. Og det er synd, for hvis man kontinuerligt laver splittest af AdWords annoncer kan man virkelig øge sin performance over tid. Et andet problem er, at de som rent faktisk prøver på at lave splittests har en forkert fremgangsmetode, som i sidste ende giver […]

Google AdWords for små & mindre virksomheder

Hvis du står i en situation som ejer af eller ansat i en mindre virksomhed, og overvejer om hvorvidt du skal begynde at benytte Google AdWords marketing til at finde flere kunder, så er du bestemt ikke alene. Google har netop udgivet resultaterne fra en ny undersøgelse som viser, at 47% af de mindre virksomheder slet […]

10 råd til hurtig AdWords optimering

10 råd til hurtig AdWords optimering

Det første jeg gør når jeg kigger på en Google AdWords konto for første gang, er at gennemgå det jeg vil kalde “Quick Wins” eller “Quick Fixes”, eller på dansk udtrykt som de lavthængende frugter. Der er ofte en masse åbenlyse muligheder for at gøre kampagner bedre, eller ligefrem rette oversete fejl. Dette behøver ikke […]

Fordele og ulemper ved Bid Management software

Fordele og ulemper ved Bid Management software

Når man op i en vis størrelse af AdWords konto kan det hurtigt virke helt uoverskueligt at skulle foretage budjusteringer. Og eftersom økonomien for denne form for online marketing er eksploderet en hel del de seneste år, har det medført at en del nye virksomhedskoncepter er blevet etableret – kendt som Bid Management tools. 

Dynamic Keyword Insertion (DKI) guide - Fordele og ulemper

Dynamic Keyword Insertion (DKI) Guide – Fordele og ulemper

Med Dynamic Keyword Insertion, fremover omtalt som DKI, har man en fremragende mulighed for at få mere ud af sin annoncering med Google AdWords. Men jeg ser stadig den dag i dag stadig tilfælde hvor der bliver gjort fejltagelser med DKI, hvilket er årsagen til dette blogindlæg. Og det er faktisk også gældende for Bing […]

Forskellene mellem SEM, SEO, PPC & SEA - og hvorfor der opstår forvirring

Forskellene mellem SEM, SEO, PPC & SEA – og hvorfor der opstår forvirring

Jeg har efterhånden hørt flere eksempler på lidt forvirring omkring forskellen på de mange forskellige forkortelser og termer inden for Online Marketing og Google optimering. Det har ført til dette korte, men forklarende blogindlæg, hvor jeg vil vise dig forskellene på begreberne, samt hvorfor denne forvirring er opstået. 

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner - 1 stemme(r), gennemsnit: 5,00 ud af 5


Loading...
Shares 0