Google optimering - SEO og Google AdWords

De fleste virksomheder er interesseret i at få mere eksponering overfor deres målgruppe når der søges efter deres produkter og services – og her skal der Google optimering til. Uanset om man fokuserer på de naturlige søgeresultater ved hjælp af SEO, de betalte ved hjælp af Google AdWords, eller en kombination af dem begge – så skal der optimeres for at opnå succes.

Forskellen mellem Google AdWords og SEO

Det er vigtigt at man forstår at der er en forskel mellem de to forskellige discipliner og fokusområder, og hvad det er forskellene er på dem. De to typer digital markedsføring går hånd-i-hånd i de fleste tilfælde – men der er dog forskelle. Lad os gå igennem der herunder.

Søgemaskineoptimering (SEO)

SEO, eller på dansk kaldet søgemaskineoptimering, handler om at optimere sit website mod bedre organiske placeringer i søgemaskiner, blandt andet Google. Hvordan man opnår det er en kombination af flere discipliner, blandt andet godt indhold, teknisk korrekt opsætninger efter Googles retningslinjer, links fra relevante og troværdige kilder, sociale mentions og meget mere. Er du interesseret i at vide mere om SEO kan du læse mere her.

Google AdWords

De resultater man anser for ikke at være naturlige i Googles søgemaskine, altså de betalte resultater, er kaldet AdWords. Google AdWords er Googles største indtjeningskilde, og med korrekt opsætning og optimering kan man skabe sig en solid omsætning og imponerende profit. Hvis du er interesseret i at læse mere om Google AdWords kan du gøre det her.

Er det den samme form for optimering?

Optimerer du din landingsside efter et specifikt søgeord med henblik på SEO, vil dette med stor sandsynlighed også kunne få en høj Quality score i AdWords. Ser man på det sådan går din Google optimering, uanset hvilken kanal du fokuserer på, hånd-i-hånd. Får du lavet perfekt On-Page optimering, så vil dette bestemt også hjælpe dig ift. Google AdWords.

Skal du bruge hjælp til din Google optimering vil jeg kunne hjælpe dig. Jeg har igennem flere år hjulpet virksomheder med at få mere indtjening gennem søgemaskiner, både ved brug af Google AdWords og SEO. Kontakt mig her og lad os tage en uforpligtende snak om din forretning og dine muligheder ved digital marketing på Google.

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner - 1 stemme(r), gennemsnit: 5,00 ud af 5


Loading...
Kunne du lide hvad du læste, så del det endelig med andre 🙂
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone