Google AdWords marketing – Alt om Google markedsføring

Hjem » Google AdWords marketing

Et af de nyere buzzwords i marketingindustrien er Google AdWords, som efterhånden er blevet det stærkeste markedsføringsværktøj for virksomheder der agerer online. Størstedelen af Googles indtægt kommer fra AdWords, og de kommer konstant med nye tiltag der gør det muligt at lave endnu mere sofistikeret og målrettet markedsføring.

De fleste kender til annoncerne i Googles egen søgemaskine, men det er ikke det eneste sted eller den eneste mulighed man har for markedsføring på Google. Men lad os tage den kendte version først. Er du stadig ikke helt med på hvad Google AdWords er for noget – så fortvivl ikke. For her kommer forklaringen.

Google AdWords marketing i søgemaskinen

Når man søger på Google ser man ofte annoncer øverst og i højre side af søgeresultaterne, og det er her størstedelen af indtægten fra Google AdWords genereres. Men der findes også muligheden for at annoncere hos Googles såkaldte “Search Partners”, som søgemaskiner Google ejer eller samarbejder med, som de fleste ikke kender. Volumen er meget lille som du nok kan forestille dig – men det er også værd at tage med i sin beregning.

Er du helt ny ift. Google Ads markedsføring, så skal du tage et kig her efter en kupon. Google giver nemlig jævnligt nogle rabatkoder væk som kan give dig lov til at markedsføre gratis for X kr.

Når du alligevel er igang og på jagt efter promokoder, så tag et kig på siden her for Supermetrics coupons. Det er mit yndlingsværktøj som hjælper mig med at indsamle data og automatisere processer. Noget som sparer mig for mange timer, og som jeg bruger hver eneste dag.

Google AdWords markedsføring på partnersites

Ikke nok med at du kan annoncere i Googles søgemaskine blandt søgeresultaterne, så har du også muligheden for at få dine annoncer vist til dine kommende kunder, mens de surfer rundt på nettet. Via Googles Display netværk kan man annoncere på alle hjemmesider som er en del af Google Adsense netværk. Som hjemmesideejer har man muligheden for at tjene penge på sine besøgende ved at placere Google annoncer blandt sit indhold, og de er visninger på disse pladser du betaler for på Display netværket.

Her har man muligheden for at byde på specifikke websites man selv vælger, grupper af websites ud fra deres emner af indhold, eller som Display Remarketing, hvor du kun viser dine annoncer til dine tidligere besøgende og/eller købere. Normal annoncering på Display netværket er sjældent direkte profitabelt, og skal ses som en kampagne til at øge brand awareness – men Display Remarkting derimod kan være en rigtig god forretning.

Men er det ikke svært?

Det er i princippet meget nemt at komme i gang, og du kan på få minutter få sat din første kampagne op og købe trafik til dit website. Men der er meget langt fra “bare” at sætte en AdWords konto op, til at gøre det optimalt så man får mest muligt ud af sit marketingbudget. Vil man det kan det være en fordel at hyre en Google AdWords specialist, så man er sikker på der bliver sat noget ordentlig op, og at man får udnyttet sit maksimale potentiale.

Hvordan kommer jeg i gang?

Jeg hjælper virksomheder igang med AdWords, og hjælper dem med at få så meget ud af deres budget som muligt. Jeg bruger en meget specifik og lettere kompliceret metode til at bygge store og velfungerende AdWords konto, og har skabt ganske forrygende resultater for mange virksomheder i min karriere. Du er meget velkommen til at kontakte mig via kontaktsiden, som du finder i menuen i toppen af siden, og så kan vi tage en helt uforpligtende snak om hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed. Alternativt kan du også vælge et af de mange Google AdWords kurser der er tilgængelige rundt omkring i landet.

Hvilke andre muligheder er der?

Der er masser af andre muligheder for annoncering på digitale medier. Dem som de fleste kender er Google og Facebook annoncering – men udover disse er der andre muligheder. Bing Ads er en trafikkanal hvor der er færre søgninger end på Googles netværk, men den lavere søgevolumen betyder også en lavere konkurrence, og dermed lavere klikpriser. Sidst, men absolut ikke mindst, så bliver Amazon annoncering en af de nye og helt store markedsføringskanaler i DK.

5/52 ratings