Derfor er en blog vigtig for din forretning

Derfor er en blog vigtig for din forretning

Denne gang er det blevet Christian fra Memoo’s tur til at udgive et indlæg på bloggen. Han vil gøre dig lidt klogere på hvorfor det er vigtigt for virksomheder og have en blog – og ikke mindst hvordan man får mere ud af en blog. Jeg overlader trygt ordet til Christian!

Hvis du driver en virksomhed, der ligesom vores har en hjemmeside, så er et vigtigt element din blog.

“Hvorfor i alverden skulle min virksomhed have godt af at have en blog?” Spørger du måske. Men selvom det kan virke overflødigt og det at sidde og blogge, virker mere som en hyggeting end en del af din forretningsstrategi, så kan man ikke undervurdere en blogs vigtighed for din virksomhed. Der er rigtig mange gode grunde til at knytte en blog til sin virksomhed, og 5 af dem kommer her:

  1. Gør læsere til dine kunder.
    Når du skriver en blog, så opbygger du et forhold til dine læsere. Du viser dem, at du udbyder en vis ekspertise på din forretnings fagområde. Hvis en potentiel kunde sidder med spørgsmål – Vupti! Så springer dit blogindlæg med et evt. svar frem. Således etablerer du også en autoritet, både for dig og dit brand, hvilket gør at folk vil stole på dig, og gør de det, kan man nemt forestille sig, at det er dig de vil komme til næste gang, de har brug for den ydelse, du tilbyder, eller det produkt du sælger.
  2. Du åbner for kontakt med eventuelle kunder.
    Nogle læsere sidder inde med spørgsmål, de føler er for ubetydelige til en mail, men alligevel afholder dem fra at købe. Det er her din blog kommer ind i billedet, for sådanne spørgsmål er perfekte at stille i kommentarfeltet på et relevant blogindlæg. Når du svarer tilbage, så kan det skabe et tillidsforhold, der kan gøre den tøvende læser til en handlende kunde. Desuden så er en blog et fantastisk måde at netværke på. hvor evt. vigtige forretningskontakter kan blive opmærksom på dig.
  3. Du har mulighed for at fortælle historien om dig og dit brand.
    Du kan skabe autenticitet ved at fortælle, om hvem du er, din lidenskab for din forretning, hvordan din forretning er startet og hvordan det går. Denne autencitet giver grobund for, at dine læsere har tiltro til dig, og måske vil komme tilbage som kunder!
  4. Man vil dele dine indlæg.
    Hvad er bedre end gratis reklame! En læser som synes, at et blogindlæg er rigtig godt, vil måske sende indlægget videre, og således når det flere mennesker! Har du sociale medier tilknyttet din blog (hvilket er et must), så vil folk måske dele det på dem! Princippet er, at du helt automatisk får kunder til at komme til dig på grund af din ekspertise og indsigt, eller hvad du ellers skriver på din blog, der kan lokke folk til.
  5. Få mere opmærksomhed.
    Når du skriver en masse gode indlæg på din blog, vil du automatisk have mere indhold som eventuelle, kunder kan finde frem til. Men også søgemaskiner lægger mærke til at din hjemmeside, der nu har en blog tilknyttet, pludselig består af mange flere sider. Og med lidt snilde og viden om søgemaskineoptimering, som er kunsten at ligge højt oppe i listen af søgeresultater (noget du kan finde meget mere om på nettet), har du mulighed for at dirigere mange læsere ind på din blog, og dernæst – din hjemmeside.

Så altså: En blog er enormt vigtig for din virksomhed, og selvom du ikke vil kunne konvertere alle dine læsere til kunder, så er der stor mulighed for at få flere. Om ikke andet, så er det at blogge givende for dig som leder i virksomheden, fordi det kræver, at du konstant er på forkant med trends, nyheder og konkurrenter.

God fornøjelse med at blogge!

Læs mere om emnet:

1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner - 2 stemme(r), gennemsnit: 5,00 ud af 5


Loading...
Kunne du lide hvad du læste, så del det endelig med andre 🙂
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *