Amazon Marketing – Få mest ud af din markedsføring på Amazon
Hjem » Amazon Marketing

Amazon bliver kun større, og nu kommer de også til det danske marked. Allerede før det købte dansker ind via den tyske og engelske version af siden – og det bliver kun mere tilfældet når de først får rigtig fat i det danske marked. Men vend det til en fordel for dig til at sælge dine produkter med Amazon Marketing.
Markedsføring på Amazon giver mere salg
Det er stadig de fleste som primært benytter Facebook annoncering og Google AdWords. Men med Amazons indtræden og størrelse på markedet er det umuligt at undgå, at skulle prøve denne marketingkanal af.
Hvad skal man vide om Amazon?
Det må næsten have været svært ikke allerede at have hørt om dem. Men Amazon har et mål om blive verdens førende platform for e-commerce. Og før i tiden har man som dansker ikke benyttet det så meget – men i takt med at de kommer tættere og tættere på, er det svært at undgå at have købt noget i deres enorme butik.
Det betyder også at dine kunder ikke kun leder efter dine produkter på Google længere. Det gør de nemlig også på Amazon.
Markedsføring med Sponsored Products
Når dine kunder søger efter dine produkter på Amazon er det vigtigt du er synlig på søgningerne. Og den ene af måder er at lave annoncer med Sponsored Products. Her kan du vise relevante produkter for den søgning din målgruppe har lavet, og overtale dem til at vælge dig frem for dine konkurrenter. Det er noget du kan få hjælp af mig til, ved brug af AMS – Amazon Marketing Services.
Din butik på Amazon er vigtig
På Amazon vil din butik have sin egen side – under navnet Brand Store. Og dette er din “storefront” overfor dine kunder – og derfor skal den være optimeret. Sørg for at udfyld de mange mulige oplysninger, lav noget lækkert grafisk materiale mm.
Husk at få optimeret dine produkter og varekort
En anden måde du kan få solgt produkter på Amazon er ved at optimere dine produkttekster og billeder. På den måde kan du få en bedre placering og score i Amazons algoritme – på samme måde som man gør det med SEO.
Følg med i dine data
Husk at tage et kig på hvordan det går med dine statistikker, så du er sikker på du får den trafik du fortjener – og ikke mindst ROI for din investering i markedsføring. Jeg venter stadig på at Supermetrics får adgang til Amazons API (igen, efter de af mystiske årsager lukkede det). Til den tid bliver det langt nemmere at arbejde med data fra Amazon – og jeg skal nok skrive mere om det, evt. med en ny udvidet guide.

SKAL JEG HJÆLPE DIG?
Anton Hoelstad
Specialist i Google AdWords, Facebook annoncering & Amazon marketing
Telefon:
+45 40 78 13 58
E-mail:
mail@antonhoelstad.dk