Amazon Annoncering – Få mest ud af dine annoncer på Amazon

Hjem » Amazon Annoncering

Amazon annoncering

Amazon vokser sig større for hver dag der går, og det er ikke længere muligt at ignorere den effekt det vil have på det danske e-handelsmarked. Nogle ser det som en ulempe, og at det vil gå ud over salg i de danske webshops. Jeg synes du skal se det som en enorm mulighed for en ny form for annoncer – nemlig Amazon annoncering.

Sælg dine produkter med Amazon annoncering

I stedet for kun at benytte dig af Google og Facebook marketing, så er det på tide du også prøver at sælge dine produkter på Amazon.

Hvem er Amazon?

Amazon stormer frem med målet om at blive verdens førende platform for e-commerce, og det er ikke længere kun i udlandet det er relevant. Det er nemlig ikke kun på Google du kan ramme dine kunder med annoncer når de leder efter dine produkter – det kan man også på Amazon.

Annoncering med Sponsored Products

Sørg for at det er dine produkter der bliver vist som nogle af de sponsorede produkter, når dine potentielle kunder søger efter dine produkter og brands på platformen. Det er noget jeg kan hjælpe dig med, med brug af Amazon Marketing Services, også kendt forkortet som AMS.

Gør noget ud af din butik på Amazon

Din butiksside på Amazon, også kendt som Brand Store, er dit billede udadtil, som kunderne ser – og her de danner sig et indtryk af din virksomhed og de produkter du sælger.

Optimering af produkter og varekort

Ligesom med SEO er det rigtig vigtigt at dine produktsider på Amazon er optimeret. Godt, velskrevet og gennemført indhold er i den grad noget som bidrager til dine produkters organiske placeringer på relevante søgninger.

Dataindsamling og analyse

Husk at du med Amazon, ligesom med alle de andre online marketing discipliner skal holde nøje øje med din data. Specielt når du arbejder med annoncering er det vigtigt at kigge på sin return on investment (ROI) – eller andre parametre som ROAS. En måde at observere disse tal, og holde øje med om det går som det skal er med Supermetrics.

5/53 ratings